Ik kreeg een vraag binnen van Daniëlla, zij vroeg zich af:
“Hoe onderzoek je of je een levensvatbare niche of hoekje van de markt hebt gekozen met je eigen bedrijf?”
Goeie vraag. Want ja, het is van essentieel belang te weten of je een levensvatbare niche of doelgroep hebt.
Het kiezen van een deel van de markt (niche) heeft 2 enorme voordelen:
1. Klanten weten jou gemakkelijker te vinden: je bent meer onderscheidend, je wordt sneller gezien als een expert. Wel zo fijn voor de klant…
2. Jij kunt betere tarieven vragen omdat je gezien wordt als de expert. Wel zo fijn voor jou…
Op het moment dat je géén goede doelgroep hebt, ben je je business op drijfzand aan het bouwen. Omdat je doelgroep niet scherp genoeg is of niet klopt, gaan je producten of diensten ook niet scherp genoeg zijn of kloppen.
Maar ja, hoe weet je nu of je een goede niche hebt gekozen?
In onderstaande video geef ik 3 criteria waardoor je kunt checken of jij een goede niche hebt gekozen.
Ik vind het heel tof om iets van je te horen als je deze video hebt bekeken!
Wat is jouw niche? Laat je reactie hieronder achter, en laat jouw verhaal weer inspiratie zijn voor andere ondernemers.