3 geheimen om je resultaten snel te verbeteren

In welke fase je ook zit wat betreft je bedrijf; zou het niet fijn zijn als je op een eenvoudige manier je resultaten kunt verbeteren; meer omzet, je ideale klant helpen, je onderscheidende vermogen verbeteren, je emaillijst laten groeien en nog veel meer!

Maar veel ondernemers worstelen met wat ze als eerste kunnen doen om hun resultaten eenvoudig te verbeteren. Want waar begin jij je werkdag mee? Velen hebben de gewoonte om iedere dag eerst hun inbox door te spitten, hun bureau of huis op te ruimen als wel allerlei andere kleine ‘klusjes’. Ik kan me voorstellen dat je dit fijn vindt en een tevreden gevoel dat je al zoveel hebt gedaan, maar ze produceren vaak geen inkomen voor je…

Dingen doen die niet direct geld opleveren heeft diverse oorzaken.

Wat er vaak aan de hand is, is dat je geen focus hebt: je weet niet (concreet genoeg) waar je naar toe wilt. Je hebt geen idee hoeveel omzet je dit jaar en deze maand wil maken, hoeveel klanten je hiervoor hebben en op welke manieren je dat komende maand(-en) gaat doen.

Een andere belangrijke reden voor dit uitstelgedrag is angst. En angst is een geniepig iets wat overal ineens kan oppoppen: bang om succesvol te worden, angst om veel geld te verdienen, bang om zichtbaar te zijn, voor de mening van anderen, bang dat (potentiële) klanten je niet aardig zullen vinden, bang dat je nog niet voldoende weet om klanten nu al te kunnen helpen.

Heb jij last van dit uitstelgedrag of mis je de focus? Roep je altijd dat je druk, druk, druk bent? Doe je alles nog zelf? Of doe je veel kleine dingen, doe je misschien wel te lang over zaken zoals je nieuwsbrief schrijven, doe je veel andere dingen tussendoor of sta je altijd klaar om op te vangen waar ‘nodig is’?

Eigenlijk betekent dit dat je je laat leiden door andermans prioriteiten, en zaken doet waar niet je kwaliteiten liggen en waar ook niet je geld ligt! Maar op deze manier blijf jij jezelf als wel je bedrijf klein houden! Je blijft op deze manier in je veilige comfortzone. Hartstikke veilig, maar dat is zo ontzettend zonde! Je bent niet voor niets voor jezelf begonnen! Je wilt impact hebben, goed verdienen, je hebt een boodschap aan de wereld! Toch?

Oké, dat je moet focussen weet je ondertussen wel, wellicht betrap je jezelf er op dat je dit nog te weinig doet.  Maar hoe doe je dat dan?

Ik geef je graag mijn 3 geheimen hoe je snel je resultaten kunt verbeteren, ongeacht in welke fase je van je bedrijf zit.

Focus #1 Bepaal je maandomzet

Welke omzet wil je in deze maand halen? Je kunt hier een realistisch doel van maken, maar je kunt uiteraard ook een ietwat uitdagender doel stellen! Kom op, dat durf jij wel! Hoeveel klanten heb je nodig om dit doel te halen?

Focus #2 Één actie per dag

Start je dag met datgene wat nieuwe klanten en omzet oplevert. Als je iedere dag slechts één actie onderneemt naar meer klanten en meer omzet, en je begint vandaag dan heb je deze maand al 19 acties ondernomen voor meer klanten! Moet te doen zijn toch? Deze acties doe je voordat je je email beantwoord of je Facebookpagina en twitter bekijkt.

Focus #3 Gebruik een kookwekker!

Doe je te lang over je taken, maak dan gebruik van een kookwekker (zijn ook veel apps over te vinden). Bepaal de tijd die je nodig hebt voor een taak en zet je kookwekker op 25 minuten. Ga vervolgens gefocust aan de slag (dus niet gaan surfen, mailen etc.). Na 25 minuten neem je 5 minuten pauze. Hierin kun je even koffie zetten, plassen, noem maar op. Mocht je taak langer duren, dan zet je je kookwekker weer op 25 minuten en gaat weer gefocust aan de slag. En anders begin je uiteraard aan een andere zeer belangrijke taak die je naar meer klanten gaat leiden.

Kortom, bepaal je doel en bedenk iedere ochtend: wat ga ik vandaag doen om een klant te krijgen?

 

Hoe stel jij je prioriteiten? Hoe zorg jij snel voor meer resultaat?

 

Interessant artikel? Meld je dan aan voor mijn e-zine boordevol praktische tips. Daarnaast ontvang je ook mijn gratis E-book ‘ Creëer in 5 stappen een succesvol bedrijf- inclusief checklist’!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *