3 Tips hoe je jezelf goed in de markt zet

positionering als ondernemerIk kreeg een vraag van Marc uit België, die gaat over de positionering van zijn bedrijf. Zijn vraag is als volgt:

 

“Hey Jikkie, ik worstel met naar mensen toe te stappen en ze proberen te overhalen om mijn dienst, inbraakbeveiligingsmateriaal verkopen, hang en sluitwerk o.a. Ik heb een website, gratis E-book, maar ben nog niet begonnen met Facebook marketing. Maar ondertussen wil ik wel dat er geld binnenkomt en dat kan met naar mensen of bedrijven toe te stappen, en daar wringt nu het schoentje…”

 

Dank voor je vraag, ik denk dat heel mensen hier meer worstelen; hoe verdien je geld met je passie? Hoe stap je op potentiële klanten af?

 

Alles valt of staat bij een goede positionering van je bedrijf. Laten we dus daar beginnen.

 

Want hoe zet je jezelf nou in de markt? Hoe zorg je er voor dat je klanten krijgt, ook al ben je net begonnen?

 

Want goed starten is van levensbelang als je een bedrijf start. Ik heb dan ook 3 tips hoe je in 1x goed start. Bekijk hier de video met de 3 tips.

 

 

Tip 1: : Zorg voor urgentie

Wat bedoel ik hier mee? Waarom zou ik NU met jou in zee moeten? Beveiliging is vaak een punt waarvan we denken: dat moeten we binnenkort nog even doen…

 

Voelen we dus niet altijd de urgentie. Voelen we pas vaak de urgentie als er ingebroken is. Dan pas zijn we op zoek naar camera’s en betere sloten. Als je nú geld wilt verdienen, zorg in je marketing dat er sprake is van een bepaalde urgentie, zodat mensen NU aan de slag willen.

 

Tip2: Bepaal je doelgroep en verdienmodel

Hoe wil jij uiteindelijk je geld gaan verdienen? Wil je vooral het verkopen van je materialen doen? Wil je dat voor het bedrijfsleven of voor particulieren doen? Wil jij de place to be zijn voor alle materialen?

 

Of wil je vooral je diensten aan gaan bieden? Ben jij de beveiligingsexpert, huren mensen je in om je kennis?

Kortom; wil jij boormachines verkopen of ga jij gaten in de muur verkopen?

Zorg dus dat je doelgroep en je verdienmodel helder wordt, waarbij je er niet voor iedereen bent. Daarmee wordt het een te vaag verhaal en gaan mensen niet bij je kopen.

 

Tip 3: Combineer offline en online

Deze tip is waardevol voor heel veel ondernemers. Internet is zeker belangrijk. Je leest en bekijkt dit nu ook op internet, dus internet is in deze tijd zeker belangrijk. Vroeger was het voldoende om in de telefoongids te staan. Maar ook dan is het de vraag of je hier direct klanten mee kreeg.

 

Maar online is niet het enige! Zorg dat je offline ook aanwezig bent. Zorg dat je kansen ziet (én pakt) in je omgeving. Kijk of je kunt samenwerken met woningbouwverenigingen of VvE’s. Zorg dat je ook offline kansen blijft zien en dat je je niet alleen blijft verstoppen achter sociale media. Als ondernemer moet je offline en online zichtbaar zijn.

 

En daarmee hoef je ook niet langer af te wachten totdat jouw Facebook marketing of strategie voor je gaat werken: je kunt nu al aan de bak.

 

VRAAG: Ben jij ‘gewoon gestart’ met je bedrijf of heb je daar een strategie over uitgedacht? Laat het mij hieronder weten! Jouw verhaal is weer inspiratie voor andere ondernemers! Deel dus jouw verhaal! 

PS. Wil jij ook aan de bak? Wil jij in 1x goed starten? Wil jij met je passie nu eens geld gaan verdienen? Neem dan contact met mij op voor een DURF&DOEN-sessie, ik help je er graag bij!

Als je dit interessant vindt, vind je dit wellicht ook leuk:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *