3 tips hoe je snel de inhoud voor je nieuwsbrief bepaald

Maak werk van je Merk nieuwsbrief ideeën Jikkie Has Laatst vroeg iemand mij: “Wat? Verstuur jij iedere wéék een nieuwsbrief? Is dat niet heel veel? Hoe kom jij aan jouw ideeën dan?”

 

De waarde van een nieuwsbrief zag ze zeker wel in, maar waar moest ze over schrijven?

 

Een nieuwsbrief is een mooie manier om in contact te komen met potentiele klanten, je kunt laten zien wat je in huis hebt en je kunt het mogelijke resultaat voor je klanten laten zien.

 

Juist het bewijs dat er veel nieuwsbrieven zijn, laat zien dat nieuwsbrieven werkt om jezelf te onderscheiden, om jezelf te laten zien en je aanbod te doen.

 

Maar om iedere week een nieuw onderwerp te bedenken, dat was nog best lastig! Waar moet je iedere week over schrijven?!

 

Herkenbaar. Toen ik net begon schreef ik 1x per maand, daarna ging ik naar iedere 2 weken en ondertussen vind je iedere week een tip in je inbox.

 

En ik kan je zeggen: hoe vaker je schrijft, hoe gemakkelijker het wordt om te bedenken waar over je gaat schrijven!

 

Waar ik vroeger uren kon dubben over het onderwerp, is tegenwoordig ieder onderwerp, situatie of gebeurtenis goed genoeg om over te schrijven.

 

Hoe kom je dan aan onderwerpen? Ik zal je een paar tips geven.

 

1. Houd het onderwerp zo klein mogelijk. Vaak wil je volledig zijn in je artikel en alles vertellen, maar als je het leesbaar wilt houden, haal er dan één mini-aspect uit en schrijf dáár over!

 

2. Bedenk eens 15 vragen waar jouw klanten en lezers graag antwoord op zouden willen hebben. Met welke vragen komen ze naar jou toe? Welke zorgen hebben ze, waar komen ze niet uit?

 

3. Luister naar wat jouw klanten jou vertellen. Een klant vertelt je namelijk vaak heel veel. En vaak vind je dit heel herkenbaar en daardoor niet heel vreemd. Het is je vakgebied ten slotte, denk je.

 

En daar zit juist het interessante: gebruik die informatie om er over te schrijven! Want waar deze ene klant mee zit, zijn er veel meer mensen die met hetzelfde probleem worstelen!

 

Ikzelf zorg er altijd voor dat situaties niet herleidbaar zijn tot die specifieke persoon. Dit omdat ik graag vertrouwelijk om wil gaan met datgene wat ik hoor, maar vaak is de vraag of situatie heel herkenbaar voor anderen. En bij het beantwoorden van zo’n vraag in een artikel kun je dus veel anderen ook direct helpen.

 

Het grappige is, is dat ik een paar keer mailtjes heb gehad van klanten die zich zo herkenden in het verhaal dat ze dachten dat er over hun geschreven was. En in alle gevallen bleek dat dat niet het geval geweest te zijn en had ik juist iemand anders in mijn hoofd J.

 

Kortom, zorg dat jouw lezer zich herkent in jouw verhaal. Houd het praktisch en concreet zodat de lezer zich er in herkent en het gevoel krijgt dat hij of zij weer een stukje op weg geholpen is.

 

Hoe kom jij aan ideeën voor jouw nieuwsbrief? Deel het hieronder!

 

 

Wil jij groeien met jouw bedrijf? Wil jij jouw route ontdekken naar jouw ideale bedrijf? Doe dan mee aan ‘Op expeditie naar meer klanten & meer vrijheid op donderdag 21 & vrijdag 22 mei!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *