3 tips waardoor jouw nieuwsbrief wel wordt gelezen

Nieuwsbrief, Maak werk van je Merk ‘Money is in the list’ hoor ik vaak van ondernemers.

 

Heb je nog geen nieuwsbrief? Begin er dan zo snel mogelijk mee (het mag ook video of audio zijn, mocht je dat fijner vinden)!

 

Het hebben van een nieuwsbrief (ook wel e-zine genoemd) is namelijk een hele laagdrempelige manier voor potentiele klanten om jou beter te leren kennen.

 

Want hoe lastig je het ook vindt, een mailinglist is van essentieel belang voor meer onderscheidend vermogen en meer klanten.

 

Ja, maar Jikkie, er zijn er al zo veel… Klopt! Omdat het werkt 😉

 

Dit is wat ik vaak hoor. Er zijn er al zo veel.

 

Hoe zorg je er voor dat jouw nieuwsbrief gelezen wordt in dit bombardement van alle andere nieuwsbrieven?

 

Zonder dat je schreeuwerig of ‘verkoperig’ over komt.

 

Ik kan je nu overladen met alle tips…

 

Uiteindelijk gaat het om actie en DOEN, dus daarom geef ik je voor nu de 3 meest eenvoudige en snelle tips die je zo door kunt voeren.

 

Hier de 3 praktische tips waardoor jouw nieuwsbrief vaker geopend en gelezen wordt.

Hier komen ze:

 

1. Scherpe titel die nieuwsgierigheid oproept

Mensen scannen hun inbox. Wat komt is er binnen gekomen en wat is interessant genoeg om NU te lezen?

 

Dit gebeurt binnen enkele seconden. In die enkele seconde moet jouw nieuwsbrief op gaan vallen.

 

Dus worden beslissingen genomen op basis van je onderwerp-regel of ze jouw mail gaan openen!

 

Een goede titel roept nieuwsgierigheid op, vertel me meer denkt de lezer.

 

Hoe doe je dat? Ik zal je wat tips geven.

 

Stel bijvoorbeeld een vraag in je titel, maak een statement, maak het spannend (het geheim…), of gebruik getallen (3 tips om…).

 

Wat ook goed werkt is slechts een deel van titel te noemen, waarbij je de zin niet af maakt. Bijvoorbeeld ‘het gouden geheim om….’. Hierdoor worden mensen getriggerd om de e-mail te openen, de zin was namelijk nog niet af, en dat wil je wel graag weten…

 

Dus, nieuwsbrief met als onderwerp-regel ‘nieuwsbrief #30’ is dus NIET interessant. Leuk voor jou denkt een lezer 😉

 

2. Schrijf waardevolle inhoud

Een klant zit niet te wachten op wat voor fantastisch jij nou weer te bieden hebt. Reclamefolders genoeg door de bus.

 

Klanten hebben beperkte tijd. En als ze doorklikken, willen ze ook iets lezen wat toegevoegde waarde heeft voor hún!

 

Iets wat hen helpt bij een probleem of een vraag waar ze mee zitten. Schrijf dus niet dat je weer zo’n fantastisch aanbod hebt, maar geef antwoord op mogelijke vragen waar jouw lezers mee zitten.

 

En ook als je dan een aanbod hebt, kleed het dan zo in, dat de lezers zelfs bij een promotie e-mail nog wat kunnen leren. Dit kan gewoon een kleine tip zijn.

 

3.Wees consequent

Wil je dat lezers jou onthouden schrijf dan minimaal 1 nieuwsbrief per maand. Twee keer per maand zou al beter zijn. En als je je lezers beloofd 1x of 2x per maand een nieuwsbrief te sturen, doe dat dan ook!

 

Ook als je niet de flow zit, of op vakantie bent, houd die frequentie aan. Stuur het liefst de nieuwsbrief op een vaste dag: 1e dag van de maand, 1e maandag van de maand. Noem maar op. Kies en houd je er aan.

 

Want op het moment dat jij je er niet aan houdt, zul je van de radar verdwijnen van je lezers.

 

En nog belangrijker: de lezer gaat je onbetrouwbaar vinden. Als je al niet eens aan je eigen afspraken houdt, dan zal de rest ook wel niet veel zijn…

 

De kern zit er in:

Zorg dat het iets is waar de klant op zit te wachten. Zowel de titel, als de inhoud en zorg dat je consequent bent.

 

Mocht je deze tips al ‘kennen’, check dan even of jij de tips ook volledig hebt doorgevoerd. Want uiteindelijk gaat het om DOEN 😉

 

Wat is jouw tip zodat jouw nieuwsbrief beter wordt gelezen? Vertel het mij hier onder!

 

Wil jij leren hoe je aan meer klanten komt? Wil jij nooit meer aan koude acquisitie doen, doe dan mee aan DOEN. Dit is een 6 maandenprogramma, waarmee jij jouw business een boost geeft. In dit programma leer je ook alles over hoe je moeiteloos een nieuwsbrief schrijft en hoe je goed betalende klanten krijgt via de e-mail.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *