Wat je moet DOEN om naar het volgende level te komen

Ik spreekMaak werk van je Merk - Jikkie Has fase bedrijf  regelmatig startende ondernemers die een online product willen: want dat is hót en dat is waar anderen zo succesvol mee zijn!

 

Maar wat ze vaak vergeten is dat ze in een andere fase zitten dan degenen die al vele jaren verder zijn. Zie het als willen gaan rennen, maar eigenlijk ben je nog druk bezig met leren kruipen. Niet zo handig dus…

 

Zo sprak ik laatst een vrouw die iets meer dan een jaar een eigen bedrijf had. Ze wilde graag online producten gaan ontwikkelen, maar wist niet precies wat ze aan wilde bieden. Ze kwam er maar niet uit…

 

Terwijl dat helemaal niet slim is als je nog niet zo lang geleden bent begonnen. En zijn er véél slimmere manieren om geld te verdienen in deze fase waarin ze zich bevinden.

 

Want uiteindelijk ga je vastlopen als je niet weet in welke fase je zit met je bedrijf. Want als je weet in welke fase je zit, weet je ook wat je moet hebben gedaan om naar het volgende level te komen.

 

Je wilt gaan rennen, maar eigenlijk moet je eerst nog leren lopen, voordat het slim wordt om te gaan rennen.

 

Op het moment dat je weet in welke fase jij zit met jouw business, dan is weet je precies wat je wél en wat je níet moet doen om door te groeien naar het volgende level.

 

Het geeft rust, houvast en je hebt minder kans om vast te lopen of om te vallen.

 

Wat zijn die fasen? Hier komen de 3 fasen + wat nu echt belangrijk is in deze fase.

 

Fase 0: “Hoe lang houd ik het uit met mijn spaargeld (andermans geld)”?

De eerste fase is een fase waar helaas heel veel ondernemers in zitten. Deze ZZP-ers werken keihard, verdienen nauwelijks inkomen, en vaak werken ze uurtje factuurtje. Doel is hier om zo snel mogelijk een goed business model te vinden (hint; fase 1 kan je richting geven)

 

Fase 1: “Hoe verdien ik nu zo snel mogelijk geld?”

In deze fase ben je gestart met je bedrijf. Je bouwt af met uurtje-factuurtje en je hebt je marketingboodschap scherp. Je begint met creëren van je zichtbaarheid. Je hebt een systeem en weet hoe je aan klanten moet komen. In deze fase is het slim om 1-op-1 VIP-dagen te organiseren.

 

Fase 2: “Hoe zorg ik voor een stabiele stroom van inkomen?”

In deze fase heb je inkomen, maar het fluctueert per maand nog behoorlijk. Je werkt niet meer uurtje factuurtje, en bent er aan toe om groepsprogramma’s te ontwikkelen. Je zichtbaarheid wordt groter en het wordt belangrijker om je onderscheidende vermogen scherp te hebben.

 

Fase 3: “Hoe vergroot ik mijn inkomen verder?”

In deze fase heb je diverse high end groepsprogramma’s, maar wil je nog veel meer klanten helpen. Je expertstatus is overal bekend. In deze fase gaat het vooral het vliegwiel verder in gang te brengen, je wilt schaalvergroting. In deze fase kun je online producten gaan maken.

 

Kijk nu weer eens naar die vrouw die een online product wilde ontwikkelen, maar niet wist wat. Toen ik even doorvroeg waar ze allemaal aan zat te denken kwam ik er al gauw achter dat ze haar precieze doelgroep niet helder had.

 

Ze wilde iets uit fase 3, terwijl ze in fase 1 (marketingboodschap) nog niet scherp had. En dan wordt het lastig bouwen. 

 

Wil jij weten wat je precies moet doen in jouw fase? Wil jij jouw route ontdekken naar jouw ideale bedrijf? Doe dan mee aan Op expeditie naar meer klanten & meer vrijheid op donderdag 21 & vrijdag 22 mei!

 

 

In welke fase zit jij met jouw bedrijf? Vertel het mij hieronder!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *