De 4 fouten die 95% van de ondernemers maakt (+ hoe jij die voorkomt)

bananenschilVeel ondernemers ervaren een kloof tussen waar ze willen zijn en waar ze nu staan. Ze willen graag een bedrijf dat goed loopt, waarbij klanten op hen afkomen, voor jou kiezen en waarbij prijs geen centrale rol speelt.

 

Maar vaak zijn we nog niet waar we graag willen zijn. Natuurlijk moeten zaken groeien, maar veel vaker is er iets anders aan de hand waarom het niet lukt.

 

Waarom zaken niet lukken, kunnen verschillende redenen hebben. Uiteraard moet je je doelgroep scherp hebben, en aantrekkelijke producten aanbieden, maar dat betekent niet dat je er automatisch bent.

 

Vaak houdt ons iets tegen om in actie te komen. Maar voor een succesvol en goedlopend bedrijf is het van essentieel belang dat je in actie komt.

 

Want je kunt wel anderen willen helpen, maar dan moeten ze wel weten dat je er bent! En omdat we vaak niet precies weten hoe dit te doen, en komen we langzaam tot stilstand.  

 

Aan welke van de 4 aspecten ontbreekt het bij jou? Of zijn het er meerdere? Wees gerust, je bent niet de enige. Tijdens het webinar bleken er diverse ondernemers alle 4 valkuilen goed te kennen.

 

Maar een goedlopend bedrijf begint allereerst bij bloedeerlijk naar jezelf te zijn.

 

Welke valkuil herken jij?

 

1. Te weinig actie

Je hebt de boel wel op orde, maar vervolgens treed je er niet mee naar buiten, en blijf je veilig in je eigen holletje. Je weet niet precies wat je moet doen om het over de bühne te brengen, dus doe je maar ‘niets’ of in ieder geval onderneem je te weinig actie.

 

2. Teveel op jezelf gericht

Het kan ook zijn dat je denkt dat de wereld om jou draait, ook al denk je zelf van niet. Je bent voornamelijk bezig met hoe je overkomt, waar jij goed in bent, wat jouw kwaliteiten en talenten zijn, of je het wel goed doet, wat anderen er wel niet van zullen vinden (ook dan ben je met jezelf bezig).

 

Dit alles blokkeert je enorm en zorgt dat je gaat vertragen om uiteindelijk tot stilstand te komen.

 

3. Te weinig focus

Veel ondernemers weten niet precies wat ze moeten doen om meer klanten te krijgen. Ze missen de focus, waar ze precies naar toe willen als wel het stappenplan om er te komen.

 

Ze zijn er voor iedereen, of worden snel afgeleid. Ook je prioriteiten door anderen laten bepalen valt hier onder.

 

4. Niet consistent zijn in je acties

Hier gaat het vooral om dat je wel in actie komt, maar niet lang genoeg doorzet. Je probeert van alles; Facebook, Twitter, nieuwsbrieven, LinkedIn, maar hebt het net ingezet en ziet nog niet de resultaten.

 

Het kan ook zijn dat je aan 10 dingen tegelijkertijd begint, zonder iets echt af te maken en door te zetten.

 

 

Al deze aspecten zorgen er voor dat je niet daar komt, waar je zo graag wilt zijn. Je wordt er onzeker van en ziet alleen maar bevestiging dat je het niet kunt, dat dit niet werkt et cetera.

 

Kortom, structuur, focus en gerichte actie zijn van essentieel belang bij het realiseren van jouw droom.

 

Welke valkuil herken jij? Hoe los jij dit op? Vertel het mij hier onder!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *