Hoe je je expertstatus vergroot zonder je hele toko weg te geven

Maak werk van je Merk Zoals je vast wel weet is een blog of nieuwsbrief een effectieve manier om contact aan te gaan met jouw lezers en volgers.

 

Het is een laagdrempelig manier om je expertstatus te laten zien en om meer volgers te krijgen (die uiteindelijk een stap willen gaan zetten).

 

Oké, dat een nieuwsbrief nuttig is, blijkt dus wel het uit feit dat er zoveel zijn. Steeds meer ondernemers starten met een blog of een nieuwsbrief.

 

Onlangs kreeg ik een vraag: “Hoe zorg ik er voor dat ik niet teveel weg geef?”

 

Hoe voorkom je dat je je hele toko weggeeft via je nieuwsbrieven?

 

Velen denken: als ik allemaal tips ga geven, kunnen ze het uiteindelijk zelf en worden ze nooit klant!

 

Je wilt wel je kennis laten zien, maar hoe voorkom je dat je lezers dit gaan toe passen en dat je uiteindelijk geen klanten hebt of overhoudt?

 

Wat geef je weg en wat niet?

 

Hoe voorkom je dat je je hele toko weggeeft?

 

Allereerst: je hoeft niet bang te zijn dat je je hele toko weggeeft. Want uiteindelijk gaat het niet eens zo om jouw kennis (op internet valt al zoveel te vinden áls je precies weet wat je zoekt).

 

Kennis is leuk, maar uiteindelijk gaat het om het DOEN. En dat is vaak waar mensen op vastlopen. Ze weten wel wat ze moeten doen, maar op één of andere manier komt het er vaak niet van.

 

En dat is waar jij om de hoek komt kijken! Jij hebt al laten zien dat je het weet en dat je hen er mee kan helpen.  

 

Jouw onderscheidend vermogen is dat jij hén er mee kunt helpen. Om het samen te doen. Het gaat dus niet zozeer om jouw kennis alleen, het gaat om het totale plaatje.

 

Op internet is al zoveel te vinden, maak daar juist gebruik van! En ga dus veel schrijven over jouw expertgebied.

 

Oké, maar waar schrijf je dan over, zonder dat je je hele toko weggeeft?

 

Ik geef ik je waardevolle 2 tips waarover je zou kunnen schrijven, waarmee je voorkomt dat je je hele toko weggeeft:

 

1. Vertel vooral wáárom het zo belangrijk is om bepaalde zaken op te lossen. Gaan ze meer klanten krijgen? Gaan ze een betere relatie (thuis of op het werk) krijgen? Krijgen ze meer zelfvertrouwen? Kortom, waarom is het zo belangrijk dat ze aan de slag gaan met dit onderwerp en met jou?

 

2. Kies en schrijf over 1 mini onderwerpje. Vaak willen we alles vertellen in een artikel of blog. Maar daarmee moet je of heel oppervlakkig blijven óf je gaat ellenlange nieuwsbrieven schrijven.

 

Houd het onderwerp dus zo klein mogelijk. Hoe? Een voorbeeld: over het onderwerp nieuwsbrieven kun je gemakkelijk 10 blogs of artikelen schrijven. Waarover je dan moet schrijven?

 

Bijvoorbeeld waarom het zo belangrijk is om een nieuwsbrief te hebben, hoe je bepaalt waarover je schrijft, hoe een goede nieuwsbrief eruit ziet, hoe je contact maakt met een lezer via een nieuwsbrief, hoe je producten kunnen verkopen via je nieuwsbrief. Hoe lang moet een nieuwsbrief zijn?

 

Zo, dat zijn al 6 verschillende nieuwsbrieven. Zie je hoe klein het onderwerp kan zijn? Zo werkt dit ook voor jou.

 

Kortom, wees niet bang om je toko weg te geven, uiteindelijk gaat het om het DOEN. En dat is waar jij om de hoek komt kijken!

 

Waardevol? Eens? Niet mee eens? Laat het mij hieronder weten!

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *