Hoe je slim start na de vakantie

Maak werk van je Merk De vakantie zit er weer (bijna) op. Na een periode van rustig aan doen, misschien ben je wel op vakantie geweest, lekker relaxen, en bezinnen, gaat alles nu weer beginnen: de scholen, bedrijven, en dus ook ondernemers!  

 

En is het nu weer tijd om te gaan DOEN. Maar waar moet je beginnen?

 

Dat is een veelgehoorde vraag. Want wat ga je doen?

 

Waar ga je weer mee beginnen na een vakantie of een periode waarin je het rustig aan hebt gedaan?

 

Mail checken? Doorgaan met de lopende actiepunten of toch iets anders? Waar ga je mee beginnen? 

 

Het is belangrijk dat je antwoord krijgt op deze vraag, want als je dat niet weet, loop je risico, wellicht herken je er één of meerdere van deze risico’s:

 

  • Je weet niet wat je moet gaan doen, dus doe je maar niets (of ben je weinig productief).
  • Je weet niet wat je moet doen, dus richt je je op zaken die NU je aandacht vragen.
  • Je weet niet wat je moet doen, dus begin je maar ergens.

 

Dit alles gebeurt omdat je geen overzicht hebt. En geen overzicht hebben zorgt er voor dat je onzeker wordt, steeds minder gaat doen, en in paniek raakt als je ineens een ‘slechte’ maand draait.

 

Op het moment dat je weet wat je moet doen, kom je van zelf weer ‘in the lead’, heb je weer overzicht, heb je je koers weer bepaald.

 

Je weet waar je naar toe aan het werken bent, je hebt weer overzicht en je weet of je bij moet sturen, of je weer op koers ligt.

 

Geeft toch een meer relaxed gevoel, toch?

 

Succesvolle ondernemers weten precies waar ze mee bezig zijn. Ze weten waar ze naar toe willen en weten of ze nog op koers liggen.

 

Hoe krijg je (weer) dit overzicht? Zeker na een vakantie moet je er weer even in komen. Je hebt naar de vakantie toe gewerkt, maar hoe begin je weer daarna?

 

Ik zal je een tip geven welke ik ook mijn klanten geef. En het is zeker niet ingewikkeld (zoals zoveel dingen), maar je moet het wel even weten.

 

De vraag is de volgende:

 

Wat wordt je focus voor de komende maanden? Wat wordt je doel hier in? Wil je groeien, stabiliseren of uitbouwen?

 

Want iedere focus brengt andere actiepunten met zich mee. Er zit een groot verschil tussen groeien of uitbouwen.

 

En als je je focus hebt bepaald:

 

Wat wordt je doel? Hoeveel wil of moet je verdienen? En hoeveel klanten wil je helpen (+ tegen welk tarief)? Hoeveel gesprekken moet je dan hebben?

 

Maak dit zo concreet mogelijk, want

 

Meten = Weten!

 

En… weet je ook al hoe je aan deze gesprekken en klanten komt?

 

Wil je weten hoe je aan meer verkoopgesprekken en aan meer klanten komt?

 

Download dan snel gratis de 27 Business Boosters die je vandaag nog helpen je omzet te vergroten.

 

Wat wordt jouw focus voor de rest van het jaar? Wat ga jij hiervoor concreet doen? Deel het hier onder!

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *