Is er een short cut naar succes?

Maak werk van je Merk short cut ondernemenVaak worden je gouden bergen beloofd voor je bedrijf. Mega hoge scores in Google, passief inkomen, veel vrije tijd, noem maar op.

 

Kan dat?

 

Is er echt een short cut voor je bedrijf?

 

Gezien ik heel praktisch en resultaatgericht ben, zal ik kort in mijn antwoord zijn: nee, dat is er niet.

 

Voor een aantal misschien vervelend nieuws. In ieder geval: ik heb hem nog niet gevonden.

 

Misschien ziet het er aan de buitenkant allemaal wel zo uit, dat het iemand heel gemakkelijk af gaat (ja, maar jij…), maar aan de binnenkant is er jarenlang keihard gewerkt.

 

Dus ook die gouden bergen of passief inkomen is gewoon keihard werken geweest. Waardoor ze nu resultaat kunnen boeken.

 

Vergelijk het met het beklimmen van een berg: stap voor stap zul je er uiteindelijk wel gaan komen. Maar vaak niet zonder slag of stoot.

 

Vaak schrikken ondernemers als ik dit zeg. Maar geeft het ook rust. Je hoeft namelijk niet langer te zoeken naar die short cut.

 

Waarom is er geen short cut naar succes in je bedrijf?

 

Dit komt omdat je een reputatie op moet bouwen. En dat heeft tijd nodig. Mensen moeten je leren kennen, voordat ze je kunnen vertrouwen dat jij hen kunt helpen.

 

Moet je dan maar gewoon wat blijven doen? Nee, ook dat hoeft niet. Want ook al is er geen shortcut, wel zijn er een aantal zaken die jou kunnen helpen en die werken.

 

Die zaken helpen je om zo efficiënt mogelijk naar boven te gaan, waardoor je niet langer rondjes hoeft te blijven lopen rond de voet van de berg, op zoek naar het pad naar boven.

 

Er zijn een aantal zaken die helpen sneller die berg op te komen. Het zijn de volgende:

 

1. Een scherpe marketingboodschap. Hiermee word je sneller zichtbaar voor jouw doelgroep

 

2. Een aantrekkelijk product. Ook het hebben van aantrekkelijke producten helpt je om sneller een reputatie op te bouwen, waarbij het voor de klant snel helder is hoe jij ze kunt helpen.

 

3. Een aanvalsplan. Vaak laten we ons leiden door de waan van de dag. Doen we wat er NU moet gebeuren. Op het moment dat jij een strategie hebt om structureel aan klanten te komen, kun je sneller de berg op, dan iedere keer afgeleid te raken door alles wat er op je afkomt.

 

4. Maak werk van je merk! Laat jezelf zien! Word zichtbaar! Heb een duidelijke visie waar jij voor staat en waar in verschilt van de gangbare gedachtegang. Laat jezelf zien op social media, laat zien dat jij er bent! Kies positie, kies je eigen merk en ga er voor! Klanten willen uiteindelijk voor een persoon kiezen, daar waar ze de klik mee voelen.

 

5. Een expeditieleider. Er is een groot verschil of jezelf de berg gaat beklimmen of dat je in een team zit. Met een expeditieleider die de route weet (want: al vaker beklommen), met teamleden die je helpen op het moment dat je het even niet ziet zitten.

 

Kortom, er is dus geen short cut naar succes. Wel is er een efficiënte route mogelijk om sneller die berg op te komen, zonder te dralen, zonder te hoeven zoeken.

 

Wat denk jij: is er een short cut naar succes? Laat je reactie hieronder weten.

 

DOEN is zo’n programma. Samen met een groep een half jaar samen werken aan je business, om die naar een hoger plan te krijgen. Je krijgt er veel handvaten om van jouw bedrijfje een bedrijf te maken op jouw manier. Je krijgt die vaardigheden, kennis en mindset die jou gaan helpen om sneller die berg op te komen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *