Laatst was ik met 2 vriendinnen een dagje Londen in na een 3-daagse training. Lekker even de stad bekijken, even relaxen.
We hadden het goed voor elkaar dachten we. We hadden uitgezocht hoe we van het vliegveld in het centrum in moesten komen. We moesten gewoon met de trein en bij Banks er weer uit.
Toen we uit de Underground kwamen, zagen we de oude gebouwen die Londen kenmerken. En nu…?
Doelloos liepen we wat rond. Het begon te regenen, wat gaan we doen? We wisten het niet…
Dit deel van Londen zag er niet heel gezellig uit, de regen en de wind maakte het er niet beter op.
Ik vroeg een vriendin wat ze wilde doen: “ja, ik wil gewoon Londen zien!”
Daar ben je nu…. Ja, maar dit is niet wat ik wil…! Waar precies wil je in Londen naar toe? Trafalgar square? Bucking Ham Palace?
Beide keren ben je in Londen, maar is toch heel anders.
En dat is wat ik vaak ook zie bij ondernemers. Ze denken te weten wat ze willen. Zo ongeveer dan…
Vaak hebben we de richting wel helder, zoals meer klanten, meer geld of meer vrije tijd, maar je geen concreet punt. Hierdoor heb je niet duidelijk hoeveel ‘meer’ precies je wilt.
Wil je 1 euro meer verdienen of wil je 100.000 euro meer verdienen? Beide keren is het meer…
Als je een succesvol bedrijf wilt, dan is het van essentieel belang dat je precies weet waar je toe wilt. Dat je je punt op de kaart bepaald en weet hoe je er gaat komen.
Want anders heb je wel een richting, maar zul je niet tevreden zijn met het resultaat wat je hebt behaald. Je bent dan wel in Londen, maar misschien kom je in een achterbuurt terecht of ver uit het centrum, in plaats van hartje Londen.
Op het moment dat je precies weet waar je naar toe wilt, dan kun je vervolgens ook je plan bepalen.
Toen wij die dag in Londen eenmaal precies wisten waar we naar toe wilden én wisten waar we op dat moment stonden, konden we op de kaart kijken, hoe we daar moesten komen.
Om vervolgens een heerlijke dag te kunnen genieten in Londen!
Waar wil jij PRECIES naar toe? Deel het hier onder!