Weet precies wat je moet doen om klanten te krijgen

Weet in welke fase je zit als ondernemerWeet jij precies wat de volgende stap is voor jouw bedrijf?

Nee?!

Om meer klanten te krijgen heb jij een hele heldere focus nodig op wat nu heel belangrijk is voor jouw bedrijf.  Welk onderdeel heeft jouw volle aandacht de komende tijd nodig om écht naar de volgende stap te gaan?

Want wees eerlijk, ik hoor tegenwoordig heel veel blabla-marketing technieken. Prachtige verhalen, maar er wordt niet gekeken naar de fase van het bedrijf. Het is een eenmansworst en er wordt geen seconde gekeken naar de fase waarin een bedrijf zit.

Als je door wilt klimmen naar de volgende fase, heb je een duidelijke routekaart nodig, dat je slim uitwerkt naar meer klanten en omzet. En om deze te maken, kijk je eerst naar waar je nu staat. Ga niet pas aan marketing doen als je niet meer anders kunt en het water aan je lippen staat. Want dan doe je vaak noodsprongen die vaak niet de resultaten opleveren die je er van verwacht. Nee, maak een uitgewerkt plan naar meer klanten en meer omzet.

Ik ga je helpen om structureel meer klanten te krijgen die bij jou passen.
Vaak weten we namelijk niet HOE we aan klanten moeten komen.

Komt ie… 5 kenmerken van een ondernemer met een hele duidelijke focus om meer klanten te krijgen
  1. Een ondernemer met focus, kent het doel.
    Je hebt heel duidelijk inzicht in jouw financiën. De doelen voor iedere maand zijn bepaald en je weet heel goed welke omzet je moet behalen om dit doel te bereiken.
  2. Een ondernemer met focus, weet de route.
    Het is heel duidelijk welke stappen er gemaakt moeten worden om de omzet te behalen. Alle acties zijn netjes uitgewerkt en de draaiboeken liggen klaar om te starten met de acties om klanten te krijgen. De tijd van zomaar iets doen, ligt ver achter je. Jij hebt de route voor jezelf heel duidelijk uitgestippeld tijdens jouw expeditie naar meer klanten.
  3. Een ondernemer met focus, heeft de juiste mindset.
    Je vraagt zonder schroom en schaamte om de deal. Om de deal vragen is voor jou een no-brainer. Ik zeg wel eens dat het not-done is, als je niet je aanbod doet.
  4. Een ondernemer met focus, heeft een team om zich heen.
    Met een team kan jij jouw effect vergroten en kun je systemen vereenvoudigen. En het mooie is, dat er voor jou meer ruimte vrijkomt om nog meer bezig te zijn met het allerbelangrijkste… de klanten 😉
  5. Een ondernemer met focus, weet in welke fase het bedrijf zich bevindt.
    Start je vanuit het basiskamp of ben je al op weg naar de top? Alles valt en staat met de fase van jouw bedrijf. In de eerste fase, starten vanuit het basiskamp, ben je vooral bezig, met HOE verdien ik zo snel mogelijk geld. Bij de tweede fase, doorklimmen naar het volgende basiskamp, ga je kijken of je een stabiele stroom van inkomsten kan genereren. En bij het doorklimmen naar de top, gaat de focus liggen om het inkomen te vergroten. Jij weet waar jouw plek op de berg is en welke gereedschappen jij nodig hebt om je situatie te stabiliseren om door te klimmen.

 

Ik vind het heel tof om iets van je te horen als je deze kenmerken in jezelf herkent!

Of vind jij het lastig om structureel klanten te krijgen en zie je dat er toch nog wat gesleuteld mag worden aan jouw focus?

Wat is nu één kleine stap die jij nu gaat zetten om meer focus te krijgen? Wat ga je DOEN? Laat je reactie hier achter! Jouw verhaal is weer inspiratie voor veel andere ondernemers.

P.S. Wil je gelijk aan de slag? Wil je DOEN? Kijk dan eens naar mijn 2 daags event ‘Op expeditie naar meer klanten & meer vrijheid”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *