Waarom je aan klanten moet vertellen wat je doet

Betrap jij jezelf er wel eens op dat je denkt: “Wie ben ik nou? Ik zeg maar niks, want er zijn er al zoveel die dit vertellen..”   Niet doet! Jouw klanten hebben het juist nodig dat je vertelt wat je doet. Ze willen graag weten hoe jij over bepaalde zaken denkt en hoe jij iets oplost.   En stel … Lees verder

Als je meer klanten wilt, moet je zichtbaar worden

  Ik was al maanden bezig om mezelf te verstoppen achter Maak werk van je Merk. Zichtbaar worden – NO-WAY! Ik deed er niet toe. Ik was het verlengstuk in Maak werk van je Merk om van A naar B te komen. Meer dan dat… was het niet. Ik was daar heilig van overtuigd.   Tot ik op een podium … Lees verder

Klanten krijgen…Hoe moet ik het doen dan?

Hoe moet ik het doen dan? Is dit ook een vraag die je bij ieder nieuw idee of leuk plan hebt? Je wílt het wel, maar je weet zo even geen antwoord te geven op “Hoe moet ik het doen dan?”   En omdat we dat antwoord niet volledig krijgen, gaan we maar niet beginnen. Hoe kom je hier uit? … Lees verder

Als het spannend wordt, moet je gas geven

Als ondernemer kan het af en toe best spannend zijn. Aan de ene kant kan dit enorm enerverend zijn: allemaal nieuwe dingen ontdekken, mensen spreken, uit je comfortzone komen, groeien, heerlijk toch? Maar kan af en toe ook te spannend worden: kun je de rekeningen nog wel betalen, hoe ga je aan klanten komen? De spanning stijgt, net als de … Lees verder

Hoe word je MEGA productief met je business als CEO

  Wellicht ben je al een tijdje aan de slag. Druk met van alles en nog wat…         Aan het einde van de dag kom je er achter, dat je keihard hebt gewerkt, maar weinig resultaten hebt behaald. Je hebt voor je gevoel constant brandjes lopen blussen, maar effectief werken AAN je bedrijf… dat is er vandaag … Lees verder

3 Criteria voor een messcherpe niche

Ik kreeg een vraag binnen van Daniëlla, zij vroeg zich af:   “Hoe onderzoek je of je een levensvatbare niche of hoekje van de markt hebt gekozen met je eigen bedrijf?”   Goeie vraag. Want ja, het is van essentieel belang te weten of je een levensvatbare niche of doelgroep hebt.   Het kiezen van een deel van de markt … Lees verder

Waarom je moet stoppen met ‘proberen’

“Ik ga het proberen”, zei een onderneemster laatst tegen mij.   Klinkt goed toch? Je gaat het proberen.   Ik kan je vertellen: nee, dat is niet goed.   Natuurlijk is het goed om een poging te wagen, om het te proberen, maar er zit ook een grote valkuil in…   Proberen gaat over proberen: je waagt een poging, je … Lees verder

Hoe ga je om met tegenslag?

Pfff… heb jij dat ook wel eens? Je doet knetterhard je best, maar het loopt niet zoals gehoopt of gedacht.   Je gratis weggeefactie heeft minder deelnemers dan verwacht. Mensen kopen je product niet waar je zoveel tijd in hebt gestoken.   Iemand waarvan je had verwacht dat die klant zou worden zei nee, of nog erger: je hebt onvoldoende … Lees verder

“Dat had ik veel eerder moeten doen!”

Heb jij ook wel eens gedacht: “Dat had ik veel eerder moeten doen?!”   Ik leerde vorige week hier een enorm wijze les over in mijn privé leven…   Ik had namelijk al een paar weken enorme pijn en ik kon namelijk niet langer dan 10 minuten zitten zonder pijn en ik kan je vertellen: dan zijn de dagen ineens … Lees verder